Kindlasti oled kuulnud, kuidas öeldakse et Amazonis müümine on väga keeruline ning konkurents on tohutu. Statistika kohaselt tehti 2017. aastal Amazonis müüki kokku 178 miljardi dollari eest. Aastast aastasse kasv olnud pidevalt 20% ja 30% vahel. Pidevalt avatakse uusi turge (näiteks hiljuti Amazon Austraalia) ning investeeritakse agressiivselt olemasolevatesse. Samuti on Amazonil kavas Euroopasse enam kui 1000 väikest vaheladu ehitada, et Amazon Prime programm koos kahepäevase tarnega üle kogu mandri viia.

Kes siis ei tahaks sellest tükki saada?

Numbrid näitavad, et paljud tahavad.

2016. aastal liitus USA platvormiga enam kui 700 000 uut Amazoni müüjat. Kui lisada sinna juurde veel 11 turgu, saab veel märkimisväärselt suurema numbri.

amazonis müümine

Kindlasti oled kuulnud, kuidas öeldakse et Amazonis müümine on väga keeruline ning konkurents on tohutu. Statistika kohaselt tehti 2017. aastal Amazonis müüki kokku 178 miljardi dollari eest. Aastast aastasse kasv olnud pidevalt 20% ja 30% vahel. Pidevalt avatakse uusi turge (näiteks hiljuti Amazon Austraalia) ning investeeritakse agressiivselt olemasolevatesse. Samuti on Amazonil kavas Euroopasse enam kui 1000 väikest vaheladu ehitada, et Amazon Prime programm koos kahepäevase tarnega üle kogu mandri viia.

Kes siis ei tahaks sellest tükki saada?

Numbrid näitavad, et paljud tahavad.

2016. aastal liitus USA platvormiga enam kui 700 000 uut Amazoni müüjat. Kui lisada sinna juurde veel 11 turgu, saab veel märkimisväärselt suurema numbri.

See tähendab keskmiselt vähemalt 1917 uut kontot päevas ehk vähemalt 10 uut kontot selleks ajaks, kui selle postitusega lõpetad.

amazonis müümine

See tähendab keskmiselt vähemalt 1917 uut kontot päevas ehk vähemalt 10 uut kontot selleks ajaks, kui selle postitusega lõpetad.

Kui lihtne või raske Amazonis müümine tegelikult on?

2016. aasta lõpuks oli 700 000-st aktiivselt kasutajast müümas vähem kui 10% ning 70% ei teinud aasta jooksul ühtegi müüki. Müüjatest, kes alustasid aasta alguses, olid aasta lõpuks aktiivsed ainult 13 000. Nendest omakorda edukaid müüjaid veel väiksem %.

Miks näitab statistika, et Amazonis müümine on keeruline?

Mina arvan, et selleks on 3 peamist põhjust:

  1. Valed ootused – Amazon ei ole kiirelt rikkaks saamise skeem. Kindlasti leidub inimesi, kelle jaoks see nii on olnud, aga sama kehtib ka lotovõitjate ja õnnemängurite kohta. Teised peavad Amazoni käsitlema aga nagu päris ettevõtlust. Kui oled juba ettevõtja, siis käsitle seda nagu päris uue e-poe ehitamist või uue ekspordikanali avamist. Läheb aega ja energiat, tõenäoliselt tehakse vigu, õpitakse ning tubli järjepidevuse ja töö tulemusel saavutatakse lõpuks ka edu.
  2. Amazoni koolitused on ühed enimmüüdud online-koolitused. Suurem Amazoni koolituste müümine algas aastatel 2011-2012 ning sellest ajast kuni umbes 2016-ni sündis platvormil ka palju miljonäre. Põhjus selleks oli lihtne – nõudlus oli kordades suurem kui konkurents. Kui viitsiti natukenegi rohkem vaeva näha, võis juba peagi oma kontol suuremaid numbreid näha. Inglise keeles on selle kohta ütlus: “A rising tide lifts all the boats.” Kahjuks promotakse tänase päevani Amazoni läbi koolituste kerge ja kiire rahaallikana. Nii juhtubki, et kümned, võib-olla sajad tuhanded inimesed avavad omale kontod, kuid peagi avastavad, et investeerida on vaja oluliselt rohkem aega, raha ja energiat kui esialgselt arvati.
  3. Unustatud kontod. Probleem on sarnane esimese punktiga – paljudes niššides vajab Amazon lisadokumentatsiooni ja sertifikaate. Selgub, et maksu-, tolli- ja logistikaküsimused on vaja paremini läbi mõelda ning uue süsteemi õppimine võtab samuti aega. Kuna ettevõtlus on oma loomuselt igapäevane probleemide lahendamine, siis võibki juhtuda, et muud teemad on hetkel aktuaalsemad või tekib võimalus hoopis mujal. Nii on mul endalgi mõni projekt üheksaks kuuks “ununenud.”

Välja joonistub õppetund: Platvormiga liitumine on lihtne, kuid sellest pikaajalise kasumliku müügikanali väljaehitamine ning Amazonis müümine ei pruugi seda olla.

Kui lihtne või raske Amazonis müümine tegelikult on?

2016. aasta lõpuks oli 700 000-st aktiivselt kasutajast müümas vähem kui 10% ning 70% ei teinud aasta jooksul ühtegi müüki. Müüjatest, kes alustasid aasta alguses, olid aasta lõpuks aktiivsed ainult 13 000. Nendest omakorda edukaid müüjaid veel väiksem %.

Miks näitab statistika, et Amazonis müümine on keeruline?

Mina arvan, et selleks on 3 peamist põhjust:

  1. Valed ootused – Amazon ei ole kiirelt rikkaks saamise skeem. Kindlasti leidub inimesi, kelle jaoks see nii on olnud, aga sama kehtib ka lotovõitjate ja õnnemängurite kohta. Teised peavad Amazoni käsitlema aga nagu päris ettevõtlust. Kui oled juba ettevõtja, siis käsitle seda nagu päris uue e-poe ehitamist või uue ekspordikanali avamist. Läheb aega ja energiat, tõenäoliselt tehakse vigu, õpitakse ning tubli järjepidevuse ja töö tulemusel saavutatakse lõpuks ka edu.
  2. Amazoni koolitused on ühed enimmüüdud online-koolitused. Suurem Amazoni koolituste müümine algas aastatel 2011-2012 ning sellest ajast kuni umbes 2016-ni sündis platvormil ka palju miljonäre. Põhjus selleks oli lihtne – nõudlus oli kordades suurem kui konkurents. Kui viitsiti natukenegi rohkem vaeva näha, võis juba peagi oma kontol suuremaid numbreid näha. Inglise keeles on selle kohta ütlus: “A rising tide lifts all the boats.” Kahjuks promotakse tänase päevani Amazoni läbi koolituste kerge ja kiire rahaallikana. Nii juhtubki, et kümned, võib-olla sajad tuhanded inimesed avavad omale kontod, kuid peagi avastavad, et investeerida on vaja oluliselt rohkem aega, raha ja energiat kui esialgselt arvati.
  3. Unustatud kontod. Probleem on sarnane esimese punktiga – paljudes niššides vajab Amazon lisadokumentatsiooni ja sertifikaate. Selgub, et maksu-, tolli- ja logistikaküsimused on vaja paremini läbi mõelda ning uue süsteemi õppimine võtab samuti aega. Kuna ettevõtlus on oma loomuselt igapäevane probleemide lahendamine, siis võibki juhtuda, et muud teemad on hetkel aktuaalsemad või tekib võimalus hoopis mujal. Nii on mul endalgi mõni projekt üheksaks kuuks “ununenud.”

Välja joonistub õppetund: Platvormiga liitumine on lihtne, kuid sellest pikaajalise kasumliku müügikanali väljaehitamine ning Amazonis müümine ei pruugi seda olla.

Kas see tähendab, et Amazonis pole enam üldse mõtet müüa?

Sugugi mitte. Minu soovitus on võtta eesmärgiks arendada Amazoni kanalit vähemalt aasta ning arvestada ka selleks vajalike rahaliste vahenditega. Nagu ettevõtluses ikka, juhtuvad asjad tavaliselt kolm korda aeglasemalt kui esialgu plaanisid. Arvesta, et tegemist on nagu väikese lapsega, kes vajab pidevalt tähelepanu, kulutuste tegemist ning jah – ka mähkmete vahetamist.

Veel parem soovitus on enne seda teha ka korralik Amazoni turu-uuring, et saada endale ette selge pilt, kas sellel üldse on mõtet, kas säilivad marginaalid, kui tugev on konkurents, kui suur ennustatav investeering ning mis on üldine käibe potentsiaal?

Kelle päralt on tulevik?

Amazonis müümine on endiselt suur võimalus. Paljud internetimüügiga seonduvad probleemid on Sinu eest juba lahendatud ja kanalit on võimalik ka automatiseerida.

Suurim võimalus on ettevõtjatel, kes keskenduvad eelkõige klientidee probleemide lahendamisele. Ettevõtjatel, kes tunnevad oma valdkonda süvitsi ja on valmis tegema pidevat tootearendust. Kui oled üks nendest, siis võta ühendust ja uurime koos, kui suur on Sinu toodete Amazoni potentsiaal.

Alternatiivina, loe edasi SIIT, et tekitada endale esmane arusaamine, kas Sinu toode on Amazonis müüdav või mitte.

Sulatades kokku tootearenduse, brändingu ja osava Amazoni turunduse saad luua omale unikaalse eelise, mida suurem osa Amazoni turundajatest või tavaäridest teha ei saa.